reklama

Moje Vianoce pre Vás

Pamätám si na to veľmi dobre, bolo to vtedy vnímané inak, síce mnou ale očami dieťaťa.Vždy som zbožňovala Vianoce a bielu tuhú zimu, ktorá bola vtedy ešte čistá a krásna.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Pamätám si ako otec kupoval pohľadnice a ja som s radosťouoblizovala známky, lepila a pozerala na obrázky znázorňujúce vianočné gule,v meste obdivovala rozžiarené výklady už na dnešné pomery s gýčovou a staromódnouvýlohou ale pre mňa neuveriteľne fascinujúcou, kde boli vystrihnuté písmenká z bielehopolystyrénu s nápisom „Šťastné a Veselé Vianoce".

Pamätám si ako ma mama brávala na predvianočné prechádzky a ukazovalazmrznutý mesiac na oblohe, na vŕzganie snehu pod mojimi maličkými čižmičkami, na hladenie po zasnežených vlasoch,ako sa hrala na Ježiška, schovávala midarčeky a ja som ich vždy objavila a pod stromčekom som musela hraťfalošné prekvapenie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pamätám si aj na ohromné guľovačky až také, že mi bratvyrazil skoro s ľadovou kryhou oko, na obité kolená z korčuľovania nazamrznutom rybníku, na opuchnuté prsty od zimy ale zato na nádherné iskry v očiachmojich kamarátov z ulice, keď sme potajomky ukradli horúci perník z plechovnašich babičiek, na dlhé a hodinové rady na kaprov, kde sme sa predbiehalis nedočkavosťou akého nám ujo rybár vyloví...A hlavne na nádhernýstromček, vždy sme mávali smrek, na dnes už zažltnutého visiaceho snehuliaka, ktoréhotam vešiam dodnes, na zauzlené salónky a nešťastný výraz v otcovej tváriprečo jeho dieťa nevie urobiť poriadny uzlík, na papierový betlehem, ktorý skorozhorel, keď mi na neho nechtiac spadla prskavka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To boli moje Vianoce a prajem si aby vo mne ostali stále také neobyčajné a výnimočné...

Dnes už o dosť rokov staršia stojím na pošte medzihúfom ľudí, ktorí sa predbiehajú, v rukách držia poštové poukážky, inkasá, platbya sú nervózni, v hlave majú plno plánov aký darček ešte kúpiť a že zabudlina strýka z Oravy, ktorý im minulý rok daroval televízor a samozrejmeto nie je v poriadku aby mu aj oni nekúpili tento rok tiež nejaký hodnotný dar,preboha veď čo na to povie rodina?

...Zrazu sa pozriem pred seba a uvidím tam krásnustarenku ako z rozprávky, na hlave má zelený ručník prešívanýstriebornými nitkami, na tvári vrásky také hlboké ako brázdy v snehu, ale je usmiata, tenúsmev jej dodáva neuveriteľný šarm, v rukách drží obyčajné pohľadnice, priamich stíska a pozerá sa pred seba,chce ich poslať všetkým, ktorí sú skrytív jej srdci, všetkým, ktorých miluje, pretože má v duši tie neuveriteľnéa priam čarovné, originálne Vianoce a ja ich práve teraz prajem každému z Vás....

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Jana Mitošinková

Jana Mitošinková

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Člen skupiny Ž. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu